cvr

Obrazek użytkownika Yoda_Fire
Blog

Różnice czasowe w punktach TAWS, na podstawie danych NTSB, MAK, PKWBL, Polskiej Prokuratury Wojskowej i czasu UTC.

Na podstawie danych, dostępnych na stronach internetowych MAK , PKWBL, oświadczeń i dokumentów Polskiej Prokuratury Wojskowej. Postanowiłem obliczyć różnice czasowe, zastosowane przez wyżej wymienione instytucje, w danych rejestratorów pokładowych samolotu TU-154M. W dniu 04.10.2010....

5
Twoja ocena: Brak Średnia: 5 (3 głosy)
Obrazek użytkownika Marek Dąbrowski
Kraj

Poniżej zamieszczam ważną notkę S. Zagrodzkiego. Prokuratura powinna wyjaśnić, dlaczego wg zapisów dźwiękowych z kokpitu tupolewa sygnał odłączenia (dzwonek) jednego z kanałów autopilota włączył się prawie 3 sekundy przed samą czynnością odłączenia, zapisaną w "czarnych skrzynkach" parametrów lotu. Innymi słowy: skąd (wg KBWL LP i MAK) autopilot wiedział, że za chwilę zostanie odłączony?

 

...

0
Brak głosów
Obrazek użytkownika Alef-1
Blog

Poniedziałkowa konferencja prokuratorów NPW nie dała odpowiedzi na wiele pytań, w szczególności na jedno podstawowe: - Czy taśma znajdująca się w siedzibie MAK

, jest tożsama z tą, która była zamontowana w rejestratorze CVR samolotu TU-154M numer boczny 101, podczas jego startu w dniu 10 kwietnia 2010 roku?

Nie podano żadnych danych, na podstawie których można udzielić odpowiedzi na tak zadane...

0
Brak głosów
Obrazek użytkownika Alef-1
Blog

 

W poniedziałek opublikowany ma zostać protokół komisji Millera, na podstawie którego powstał raport końcowy. Być może protokół dostarczy więcej szczegółów dotyczących metod badawczych komisji, które zdecydowały o przyjęciu tezy o opóźnieniach zapisu czasu w rejestratorze katastroficznym w stosunku do rejestratora głosowego.   Już ponad dwa miesiące prokuratura wojskowa czeka na przekazanie...
0
Brak głosów
Obrazek użytkownika Marek Dąbrowski
Kraj

Jak wynika z książki „Radioelektronnoje oborudowanie samolieta Tu-154M i jego lietnaja ekspluatacija”, W.P.Żaworonkow, Moskwa, 1995 , zawartość kanałów zapisu w rejestratorze rozmów MARS-BM wygląda następująco:

Kanał zapisu I- wszystkie sygnały, otrzymywane i podawane przez pierwszego pilota w sieciach: wewnątrzsamolotowej i łączności zewnętrznej;

Kanał zapisu II- wszystkie sygnały, otrzymywane...

0
Brak głosów